Why not just go well?

Heej bloggen ett tag sen men jag har som blogg paus på veckorna. Som sakt har hänt roliga saker faktis på sistonde tänkte först bara komma till en tråkig sak.

Jag skulle ju igentligen tävla i morgon men idag när jag kom till stallet och skulle fixa Nanda så hade hon ett svullet ben. Såklart nu när det gått bra och allt. Men sånt händer det fanns ingen värme och hon haltade verkligen inte men för att vara på säkra sidan så hoppar vi över tävlingen och Nanda får vila. Mycket tråktigt men jag vill vara på säkra sidan. Nanda fick stå med linda i natt ska se i morgon hur det ser ut men vare sig om det är fint så blir det ingen tävling. Det jobbiga jag tyckte var är att senaste tävlingen gick det ju jätte dåligt och vi satte upp en helt annan strategi denna nya har varit perfekt Nanda har under det senaste dagarna gått finnare än någon sin. 

I Onsdags red jag lektion för Sara och det gick så bra så jag blev helt lycklig. Allt funkade vägar sist, form, mjukhet allt verkligen allt. Jag var jätte nöjd och Sara med så jag var verkligen taggad för i morgon och tror det skulle gå bra för en gångs skull men när man tror det så händer detta. Men om hon är fin så kan jag tävla på torsdag det är nästa mål nu. 

Till en annan sak, i dag köpte jag min john whitaker hjälm har spara nu i några månader och entligen är den min. Mamma och pappa vile inte betala så jag fick betala den själv. Den är as snygg och jag är skit glad. Jag vet inte riktigt varför jag ville ha den så väl men den är snygg.


+ att på tisdag åker jag till strömsholm :D då kan jag ha med mig den för vi ska vara där från tisdag kväll till onsdag :). 
Shemat kommer se ut så här

07.00 stalltjänst
08.30 
kort info om dagen
Utdelning av hästar
hästvård
09.00 
ridning
11.00
hästvård
lunchstalltjänst

Sedan ska vi åka till kanzowska och hälsa på där, det ska bli as roligt är jätte spänd hoppas på en bra häst vi ska gå med ettorna hela dagen. kommer skriva mer om det här på onsdag kväll när jag har kommit hem. Mamma och pappa ska bo där men jag ska bo på elevhem med några andra. Ska säga till pappa att filma och fota allting så jag kan lägga ut bilder :).

Aja hare bra /N&M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0