Start livin, out with the old

Heej bloggen, Ja på dessa dagar jag inte har skrivit så har det hänt vissa saker. Kan börja med det tråkiga, jag är mer förskyld och blir inte så mycket bättre i går kunnde jag knappt prata. Till hästen då som är tråkigt är att pollen har trampat sig, red ut med Nell i går och Nanda tappade en bots på vägen, jag tror jag vet när det hände för hon snubblade till rejält då men när jag kom in i stallet så blödde det från nandas hov, hon hade trampat sig :(. Det värkar inte var farligt det är inte djupt men hon är lite varm och lite svullen så hon får vila i två dagar sedan ska jag ta det lite lugnt efter det. Tråkigt kan man säga nu när det är lov och man har tid att rida så händer detta men sånt är livet.
Så resten av veckan ser ut så här:
Torsdag (idag): Vila
Fredag: Vila
Lördag: Skritta, ska vara med Frida
Söndag: kanske en skritt lektion eller inget får se. Hoppas det blir en lektion.

Som sakt till det roliga nu, var ju på strömsholm i tisdags. Jag vet inte vad det är med de stället även fast den regnar som det gjorde föra gången och denna gång var det kalt och blåste så vill jag ändå börja där. Det känns helt rätt kommer säkert bli jätte besviken på mig själv om jag inte kommer in. Men till turen då jag åkte dit med 8 st kände inte dom så mycket men jag viste vilka de var och de var inte helt okända :P. Vi åkte dit på morgonen när vi kom fram åt vi på Gula Hästen, tog en hamburgar :P. Sedan kl halv 1 tror jag spelar ingen rol hade vi en guidad tur. När jag var där sist så gick vi bara runt för oss själva men nu hade vi en guide som ledde oss hon pratade lite om historia. Och de jag inte han se förra gången såg jag nu så det var ass roligt. Det är en tjej som går där som jag träffade på ridlägret hon var en av ledarna, tänkte hälsa men hon värkade inte alls känna i gen mig :P. 
Det är bra att jag åker ditt lite då och då för jag blir mer och mer taggad till skolan i dag gjorde jag klart svenskan som har legat på hög och jag bara puttat undan men nu är det klart. Har 4 steg kvar i svenskan tur att NP är klart. 

Lite bilder från i tisdags fotade inte så mycket det var en annan som gjorde det och jag har ej de bilderna.
Strömsholm Vita ridhuset
en av strömsholm stallen  
Föreläsnings salen
strömsholm häst
en av strömsholm stallen
Hare bra /N&M

Kommentarer
Postat av: viktoria

Sv: Aha, ja verlkligen! Jag ska försöka fixa ihop pengar till en!

2010-03-05 @ 15:55:03
URL: http://viktorias.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Nämen, där var jag med ;)



Just nu har jag en tävling på min blogg för dig som är hästintresserad!

Tävlingspriset är sponsrat utav Charlies Häst & Hund!



Klicka här för att komma till tävlingen:

http://stockholmsjenna.blogg.se/2010/march/tavling-i-samarbete-med-charlies-hast-hund.html

2010-03-05 @ 16:11:31
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0