Free Fallin

Heej bloggen, en tävlingsdag är avklarad. Den blev lyckad, mamma och pappa var lugna och bra, min kompis Vickan hängde med. Och en sak till mina bröder kom och kollade på första klassen. det var skit roligt att se dom i gen :).

Nanda på tävlingen var jobbigare än vanligt, hon var brunstig så hon gnäggade åt varje häst och allmänt lite irenterande. Själva tävlings platsen var inte jag ett så stort fan av det var en liten parkering och den var konstig. Vi fick flytta våran transport tre gånger. Själva ridhuset man tävlade i var as fint det gillade jag verkligen.
Men i ridningen gick det bra i första klassen när jag red fram så började jag såklart med min **** högerställning. ´Nanda blev fort svettig så ett tag satt jag bara och skitta. 
LC: Själva programet var Nanda fin. Jag tyckte hon var lite stisig hon känndes lite överillad. Men vi klarade i genom programet. Jag blev inte så nöjd men det blev dommaren.
Fick: 58.14% Rekord för mig och Nanda =D. Blev inte placerad såklart men kom på en 9 plats av 17 st och den som vann fick 65 % så det var inte så sky höga poäng. Jag blev mer nöjd när jag såg resultatet.
Juste i LC fick jag 2 poängs avdrag, för när det skulle vara fri skritt så gjorde jag inte det men jag fick endå en 7 men - 2.


LB: I LB så fick Nanda vila mellan klasserna i en timme och 30 minuter. Så hon hämtade upp sig och blev pigg och glad. Fast denna gång var hon mer mjukare och finnare i formen.
På programet så kom vi runt utan några problem jag blev nöjd med henne hon var så duktig. Det är så att hon försöker men jag stoppar henne. Det mysiga var att vi red till min och Nandas låt. Det var den låten jag lyssnade på när jag skulle precis få henne.
Fick: 54,48% Jag blev mycket nöjd med de resultaten jag förväntade mig inte högre.
vidosarna är på uppladdning hoppas jag får upp dom i morgon men kan inte lova nått.

Bilderna är fotade av min kompis Viktoria Stålhäll
Nanda tävling Solna
Nanda solna tävling
Nanda solna tävling

Men nu är jag taggad i gen för tävling nästa är:
Vällingby 4 mars LC LB
Haningebyggdens 18 april LC LB

Hare bra / N&M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0