I'm not a stranger, No I am yours

Heej bloggen, Var på tjej middag i fredags hemma hos Sandra. Vi firade henne. Det var jätte kul och mysigt. Alla kände sig mätta och belåtna när vi gick där i från. Men såklart var det jag en av de som kom för sent för att Elin och jag var inne i stan och köpte prisent sen skulle vi åka hem och fixa oss Frida skulle också fixa sig där men när vi kom hem så hade vi typ 15 minuter på oss men vi drog över tiden för vi ville vara fina och det blev vi. Jag hade på mig sommar outfit, ett linne med en blomig kort tjol sedan plattat hår och sminket var lite sotade ögon och sedan som vanligt.

Till stallet då, i fredags vilade Nanda. Och i går red jag programridning för domare, mycket nyttigt. Nanda kännde som på sig i stallet att det var något udda med denna dag. När jag gick ner till ridhuset hon som aldrig är rädd för något men hon hoppade i väg, tvärstannade och när jag sa till henne travade hon. Hon var almänt lite konstig, mycket pig också men det tror jag beror på vilan i går.
Men på framridningen var hon lite svår manuvrerad (stavnig?) altså att hon var svår att svänga och styra. Det släppte efter ett tag. Först red jag programet en gång sedan fíck jag kommentar och sedan red en gång till och då bedömmde dom. Första gången tyckte jag gick bättre Nanda var stadig men fel fanns det såklart. Bella (Domaren) tyckte inte om mina vägar speciellt inte serpentinen, hon tyckte Nanda hade bra takt och kunde ha den genom hela programet. Det jag skulle ändra på var SITSEN som jag nästan alltid vetat men jag har någon vanne sak som är svår att få bort.
Efter kommentaren red jag programet under bedömmning och då tyckte jag det gick sämre, jag ändrade min sitts från början och fick 7 or =) sedan så kom jag tillbacka till min gamla sitts och allt bleknade. kom till mina vanliga resultat. Men när jag satt bra så hade alla tyckt att det var ass bra men jag måste få mer diceplin på mig själv som sara sa förra träningen, "Moa nu när Nanda går fint, måste ju du börja se fin ut" Och det har hon ju rätt i hur ska jag komma någon stans om jag inte ändrar på mig, tänk om jag kunde hålla min sitts ett helt program då kanske alla är 7 or :P. Nu låter det som allt är på grund av sittsen men Nanda litade mer på mig och följde mer mig när jag satt bra.

Pappa spelade in från början sedan la kameran av.



Hare bra//N&M

Kommentarer
Postat av: elin antus

haha, diggar rubriken, underbar låt!

2010-03-14 @ 18:23:45
URL: http://myreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0