keep on walking

Hej bloggen, har denna vecka lagt mycket fokus på skolan. Har stannat kvar till kl halv 5 varje dag typ, lärarna börjar undra. Men vi har haft no prov och nationella. Gick bra i båda delarna.

Till hästen, Nanda har jag bara ridit två dagar seriöst. Fast Sara hoppade nanda i tisdags jag blir glad att Sara låter henne få hoppa lite då jag inte gör det. Men hon var nöjd. Jag själv då i min ridning i dressyren har jag trännat en massa på min sitts. I dag red jag i ridhuset med fasta ben, altså stigbygen var fast i sadelgjorden. Bella dommaren från i lördags var där och sa till mig om min sitts. Nanda blir så mycket finnare när jag skärper mig, det är bara att det är himla jobbigt att sitta i den formen. Jag skulle behöva me core träning, vill börja på gym och träna upp min bål och mage. Det behövs för min ridning, och det skulle inte sita fel med fast fin mage :P.
Till lite andulunda i dag, när jag var nöjd med Nanda efter kanske 40 minuter så kännde jag inte för att rida mer nanda hade varit fin och jag hade fått ut det jag ville ha tränat på. Annna och Emma var i ridhuset och 6 typ till. Jag tyckte det blev jobbigt med så många i ridhuset. Men Emma satt och tjatade på anna om att få rida Cilla så jag föreslog att Emma skulle rida Nanda. Emma tyckte det var as roligt eller hon sa det. Men det gick bra för henne, Emma såg liten ut på henne. Men det var kul att se Emma brukar vara den som är hård och tuff men när hon red Nanda blev hon jätte försiktig säkert för jag var där men kul ändå.

 Emma och herkules på vällingby tävling
Bild på Emma och herkules förra tävlingen i vällingby.

Juste på söndag är det tävling för mig, Jag ska till solna fälltridklubb och startar både LC och LB. Vickan hänger med så det blir kul. Ska på lördag ta fram att tävlings saker och putsa alla saker.
Skriver säkert i morgon.
Hare bra /N&M

Kommentarer
Postat av: Emma

Det var as kul att rida Nanda :) fast hon är skit stor :P Så alla vet så är den lilla hästen till salu ring 0733147507 om nån är intreserad:)

2010-03-20 @ 22:06:31
Postat av: kajsa

Fin ponny =)

2010-03-21 @ 17:58:11
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0