Eenie Meenie

Heej bloggen, har varit en trött dag. Hade en matte dag vi gick på stationer och bara arbetade med matte. Blev lite trött på alla siffror på slutet. På eftermiddagen hade vi drama kurs, det var as kul vi arbetade inte med pjäsen utan vi lekte lite. Kan säga att det var länge sen jag garvade så mycket. Vi hade ass roligt speciellt när vi körde d phill :P jag garva så mycket så det var svårt att sluta, ne men det är en så jävla skön grupp. Alla tar också för sig och det gör allt roligt.

I stallet så red jag ut min lilla fluff var jätte duktig har varit träning på gallopen denna vecka. Sara hoppade i tisdags och tränade galop så jag fortsatte på gallop träningen i går red jag i ridhuset och arbetade i gallop lite enkelt. Och i dag när jag red ut var det gallop hela tiden. Jag reglerade hela tiden från fort till stillande. Nanda var jätte duktig. Jag gorde också gallop fattning från halter och jag fick henne verkligen under sig. Efter ett tag fattade hon var hon skulle göra så hon flög fram i en fin gallop. Två gånger så byte vi också, för varje gång jag hade gjort halt så byte jag till nästa gallop så de två gånger hon byte så han jag riktigt inte stanna utan bara la vikten åt fel hål, men hon byte fint. Blev jätte nöjd har lite tränings värk nu i magen för all gallop arbete var i sittande ställning och lutad fram även fast jag hade hopp sadeln. :)

Sen till tävling: Jag och mamma satt och pratade om vällingby tävlingen och då tyckte mamma att vi skulle kolla om startlistan hade kommit upp. Jag tittade först på 4 april då jag trode tävlingen skulle vara och jag hittade mig inte. Sedan såg vi att det var den 2 april jag skulle tävla :P. Och när fanns jag tävlar 2p i LC och näst sist i LB. Lite jobbigt för det blir en jäkla lång dag det är 5 timmar i mellan klasserna. Vi kommer typ vara där i 7 timmar :S. 
Får vell gå och lägga mig i bilen mellan klasserna eller vad tycker ni?
 Tävling vällingby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0