Gudinnan Nanda devi

Hej bloggen idag har jag varit hemma och pluggat ska snart ner till stallet och rida i ridhuset.

Men nu till rubriken vadå gudinnan Nanda devi, Jo jag har försökt och försökt förstå vad ordet Nanda kommer i från och nu i dag då så fattade jag. Jag pluggade religion och jag började med Hinduismen när jag satt och läste fakta så tänkte jag att jag tittar på gudar det var helt coolt guden Shiva är en av de största gudarna i hinduismen och hans hustru Nanda är gudinnan. Det finns ett berg i Indien som heter Nanda devi och är indiens största berg och mycket känt. Hinduismen säger att Gudinnan Nanda bor på berget Nanda devi och hon är främst en välvilig gudom men i bland den vredgade gudinnan. Jag tyckte förut att ordet Nanda eller namnet var lite tråkigt varför döper man en häst efter det men när man döpte henne så kanske man döpte henne efter gudarna inom hinduismen. Det var helt sjukt att jag såg det men kul var det, det var som mening att jag skule se det för varför skulle det komma upp när jag pluggar om just religion. 
När jag ändå hålde på så tittade jag vad mitt namn betyde,
Moa - Mor
Lousie - "hjältarinna" " Berömd Kämpe"
Simone - Bönhörelse 
Vad tycker ni om det passar det mig :P

Berget gudinnan Nanda bor på

Nanda devi
nanda vinter
Kan ni se denna lilla fluff som en gudinna :) haha 
Hare bra/N&M
 

Kommentarer
Postat av: Susanne Andersson

Namnet Nanda passar ju verkligen på nanda, hon är ju för det mesta en mycket vän varelse men hon kan ju ibland vara ganska sur. Helst när hon vill vara ifred. Kramar från mamma

2010-01-04 @ 15:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0