Food

Hej bloggen, har i dag ridit 2 hästar nanda såklart sen så har jag ridit Berberini. Var med på dressyr kurs på ridskolan och jag fick honom.

Nanda passet: Jag red i dag lektion för sara, gick inge bra vi är på ruta ett igen. Nanda var helt loj och ville inte arbeta alls. Hon gick där hon ville men vi satte på gumisnodden så jag fick träna mig. Sara tyckte också att jag skulle rida en halv timme till och hon föreslog att jag ska börja rida en timme för henne i stället för en halv timme. Men ridning går ju upp och ner för ett tag sen var hon jätte fin men nu nja. I går hade jag markarbete Nanda var lite som i morse. Och tyckte inte om att lyfta på benen men efter ett tag när jag hade gjort en serie på gallopbommar så kunde hon helt plösligt lyfta på dem jätte högt. Ska lägga fram ett litet hinder nästa gång som hon ska få skutta över, men jag kommer fortfarande köra carvaletti ett tag.


Dressyr kursen: På dressyr kursen red jag Berberini. Jag tyckte inte rikitgt om honom han gillade att springa och tyckte det var jobbigt att arbeta. Han är gärna en häst det ser bra ut men hon man tittar riktigt noga så arbetar han bara med huvudet inte med ryggen. Men jag försökte få honom låg och avslappnad som inte gick så bra, Han var låg och fin i bland och arbetade med ryggen men när man skulle driva lite mer där och lite där så blev han piggare. Men han var snäll gillade mer den andra hästen jag red på ridskolan i jul, den fick mamma :P. men kommer säkert få rida Berberini 4 veckor nu så vi kommer säkert bli bättre ska nästa gång försöka få honom låg och lite lika springing.

Nu ska jag laga mat korvstroganoff blir det mycket gott ;)
Hare bra/N&M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0