You were the best

Heej bloggen, hemma nu från en händelserik vecka. Jag vet inte var jag ska börja veckan har varit helt underbar älskar att vara där. Ni vet ju lite vad jag har gjort så jag kan väll berätta om helgen som jag inte har skrivit om i lördags var vi på forsens gård och lösshoppade Grynet, det gick jätte bra. Då lämnade vi Frida också så jag och Emma åkte hem själva. När vi kom hem började jag packa inför söndagen och gjorde i ordning mig för kräftskiva som var på kvällen de hade bjudit deras grannar och det blev jätte trevligt, kom dock inte i säng fören halv 3, men det var jätte kul. På söndagen var den stora dagen, treårs test för Esse golden power och brita samt fyra års test av grynet. Dagen började kl 6 och slutade halv 9 då jag kom hem.

De var min första utställning och det gick överförväntand, Grynet gick det då inte bra för hon var brunstig och var inte med på noterna men Cornelia var jätte duktig som försökte. Men Polle var dagen höjd punkt, i veckan har vi tränat honom och han har varit duktig men i går var han bäst. Han var på huget och tyckte det var skit kul. Han fick stå i box under dagen så jag knoppade och fixa han där, så han var skit snygg. De var ju då första gången för mig och dommarna gillar om man gör de rätt Emma jag och Cornelia var och hjälpte jag tog i mot och de andra var pådrivande. KG var hoppdommare´, men Polle skötte sig, han hoppade som in i satan. Och de fick vi pris för. Polle vann och fick resultat 10 10 :D dommarna tyckte också att vi skötte ett mycket bra jobb. 
När de berättade resultatet blev alla rörda och glada, Polle fick en massa pussar, älskar den lilla ponnyn.

Andra hästen vi ställde ut hete Brita som jag inte täffat innan, jag fick göra samma uppgift i gen för den delen passade mig hon fick inte samma resultat men 8 8 fick hon. KG berömde en gång till för att vi var jätte duktiga, han frågade också mycket om stallet och om vi var ryttarna, till mig och Cornelia. 

Dagen blev jätte lyckad jag fotade bara Grynet för när jag var med Polle så fixade jag honom eller hållde i honom. Men de fotade bilder på honom som jag kommer lägga ut när de kommer upp.

Här är bilder på Tayny och Grynet

 shettisen som stod där


Jag och bästa Frida

Grynet och Cornelia

Här är gamla bilder på underbara Polle från förra året, :)



Nu ska jag till stallet och ha hoppträning hare bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0