Love killer

Heej bloggen jag vet att det har varit dålig på blogga och jag kommer inte bli bättre, för i dag drar jag till ekerö, munsö hos Emma och ska hjälpa henne i 5 dagar Frida kommer också fast på onsdag, har saknat henne som fan, men entligen kommer jag träffa henne.

Tänkte göra liten sumering vad som har hänt:

I fredags var Zelina, Ziba Zake och Pilo på besök. Zelina är mitt gudbarn hon fick en spexad dag, först var det plocka halon sedan var det stallet där hon fick ha lektion för mig på Nanda. Först longerade jag henne lite sen fick och göra en övning i slalom med några bommar. Nanda var jätte snäll hon kunde stå helt blix stilla när jag byggde fram och i övningen gjorde hon som hon skulle. Fast jag var tvungen att gå framför för Nanda fattade inte Zelinas skänklar men det förstår jag dom satt ju vid sadeln :P. Efter stallet så gick vi upp och åt lite mat, lekte med barbie tur att mina gamla fanns Zelina drog med min brosa också. Efter det var de lite tv sen åka cykel då jag cyklade och hon satt där bak sen testade vi att åka moppe. De tyckte hon var skit kul tyckte jag med på slutet lätt jag henne köra eller jag körde men hon satt fram på moppen och jag på pakethållaren. Efter det sprang vi runt lite eller hon ville jaga mig. Sen kl halv 10 åkte dom hem väldigt spexad dag för en 4 åring :).

På lördagen hade jag carvalleti på högdalen och jag hade hackamoret på Nanda var jätte fin. Vi hade bara bommar på marken. Ena sidan på en volt var det 10 bommar med kort avstånd som vi skrittade mest över men också trava, sen hade vi en liten övning på andra sidan men mycket lydnad. Nanda blev jätte lydig på slutet och det var skit kul att känna. En gång när jag skulle ta en förhålning så lyssnade hon så bra så jag hann inte reagera hon som stannade, duktiga ponny.

På lördagen var jag också på pride paraden med Bella Erik Sebbe och William.


Söndagen stod Nanda och jag jobbade hemma med mamma pappa och Kim.

I går hade jag hoppning i ridhuset och det gick jätte bra. Vi körde fem feman och hindret låg på 80 och Nanda hoppade jätte fint hela tiden. Fast lite kul efter vi hade hoppat lite så tänkte vi lägga ner bommarna lite så Nanda fick hoppa lite lågt innan på 80 cm så var Nanda jätte fin hoppade skit bra men så sänkte vi och jag red mot övningen det var så roligt nanda typ snubblade över bommarna, de var skit kul mamma pappa och Mailn började garva för det såg så konstigt ut, kostiga häst.

I dag står Nanda och jag åker till ekerö. 


Saknar dig bästa vän <3

Hare bra/N&M
Kameran hänger med såklart så det blir mycket bilder på söndag när jag är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0