Dancing the whole way home

Hej bloggen, idag har det varit en rolig dag. I morse red jag i ridhuset, skritt jobbade i 40 minuter och Nanda var skit fin det var jätte kul, tränade på halter lite flyttningar men mest rakrikningar.

Förra veckan hade jag ju mini läger som jag inte har skrivit om tänkte göra det nu.

DAG 1:
Dag ett var hoppning, Sara hade gjort det enkelt för oss det var mycket att jag skulle få in rytmen. Att det ska var så jämna språng innan så vi hamnar rätt, jag skulle ha tre gallopstrång till varje hinder och det gick jätte bra Nanda var duktig och kämpade, hon var pig.

DAG 2:
Dag två var dressyr i en timme, där tränade vi mycket rakrikning där jag skulle få in alla sidor och så hon spårade. Nanda var mycket trött och gärna dök i formen, Sara sa till att jag skulle få upp henne men det var svårt Nanda hade inte riktig ork men var mycket nöjd. Lärde mig en massa

DAG 3:
Dag tre var hoppning igen, med samma tänk och känsla. Fast denna gång hade vi en bana, första hindret red man på en volt på stor mittvolten. Hoppa på volt har förut varit omöjligt för mig och Nanda, jag har inte varit bra nog att forma och förberda, men denna träning lärde jag mig och fick riktigt fina hopp, andra hindret var ett snett igenom, fast nära vägen där skulle jag ha tre gallopsprång till hindret och det funkade as bra, andra var ett lika dant fast åt andra hållet fast efter skulle du rida på samma hinder som var på volten sedan där ifrån till en oxer på långsidan. Den linjen började jätte bra men mitt i blev nanda taggad och drog i väg så hann nästan inte med sista hindret men det gick bra.

Av de här dagarna har jag lärt mig en massa, det har varit bra för både mig och Nanda. Jag har lärt mig en massa som jag ska ta med mig till strömsholm, som sakt nu är det bara 6 dagar kvar tills jag står där på strömsholm :D.


För att jag flyttar om 6 dagar så är de många som jag ska säga hej då till, så har försökt med ett shema hur jag ska träffa alla.
Idag träffade jag Ida i gröndal och det var jätte kul. Hon gick i min skola förut och vi var jätte bra vänner, väldigt nära vänner, men hon flyttade och båda jag och hon är så dåliga på att höra av hos så vi slutade umgås. Det var hämskt, vi var verkligen NÄRA vänner. Om man har följt min blogg från början så skriver jag mycket om Ida som skrivs som i texterna. I höstas började jag gråtta när jag hörde hennes röst, på en inspelning och då fattade jag hur mycket jag saknar henne, men dum som jag är gjorde jag inget lätt det gå i väg.
Vi har träffas någon enstaka gång och varje gång så pratar vi om VARFÖR blev det så här.
Men i dag var det jätte kul, båda vi älskar att prata så vi satt och snackade mycket, och då märker man varför vi passar ihop. Men vi var lite i liljeholmen först sen drog vi till gröndal, träffade några eller idas kompisar. Sedan drog vi till henne och Emil och Axel idas kompias lagade mat eller Emil gjorde det, de var skit gott. Efter det drog vi till parken. Men de var jätte trevligt och jag vet inte men jag tror de acepterade mig, ida sa det :).
Men det var jätte kul, älskar den tjejen.

Gamla bilder på mig och ida som kommer från bloggens gamla inlägg:



Hare bra /N&M

Kommentarer
Postat av: Tuva

Sv; Ja har börjat där nu ;p Har Johanna Ohlson!

Okej :)

2010-08-19 @ 20:40:30
URL: http://hoppetossans.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Sv; Jag tror det var den här: [email protected]

kramkram!

2010-08-19 @ 20:51:25
URL: http://viktorias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0