We are the World

Heej bloggen, fint väder i dag, i går var det piss. Men i dag är det varmt och mysigt har nu pluggat i två och en halv timma på ett uppdrag som jag måste ha MVG på. Men nu tog mina idéer slut så jag tänkte göra ett inlägg.
I morse red jag för Sara, som gick dåligt och bra. På det dåliga så var det först när jag började rida Nanda ville gärna protestera och jag förstod inte alls vad jag skulle göra. Jag vissade protokollen från tävlingen, Sara sa att nu ska vi träna på halter och avsaktningar för jag får alltid dåligt där för hon går övertygeln hela tiden. Sen det som gick bra var att jag fick känslan för min sitts när jag fick till den hade Nanda påsjut och det gick mycket bättre. Alla säger ju till mig hela tiden att jag måste fixa sitsen men det är svårt att göra något när man känner att känslan inte finns, men i dag fick jag känslan att det blev mycket bättre när jag satt rätt. Och det var roligare att rida då :).
Nu ska jag rida lektion för Sara två gånger i rad man får passa på när det är lov. Det jobbiga är att det blir tidigare morgonar i morgon rider jag klockan 08.00 och i morse red jag 07.30 :P tur att jag rider kl 12 på torsdag.

I går red jag i ridhuset Nanda var mycket pig så man kunde inte riktigt göra så mycket. Hon blir nästan jobbig när hon är pig och hon bara flänger runt. Så jag slutade rida efter ett tag i stället tog jag av sadeln och hoppade upp barbacka och gjorde trix på henne. Det gick ass bra kunde stå på henne och jag kunde lägga mig på rumpan. Fast en gång när jag la mg på magen och kom nära hennes hals, så såklart så lyfte hon halsen neråt så jag åkte av, men jag hoppade upp i gen. Hon är en jävligt rolig ponny älskar henne mer än någonsin. Jag älskar henne av hela mitt hjäta.




Till något annat, idag började jag lyssna på en låt som många artister har gjort om, Eller det är samma låt samma melodi men det är för Haiti. Den gjordes för ett tag någon veckan sen men jag typ hörde den första gången i går. Jag har orginalet flera gånger. Började nästan gråta när jag hörde den i dag, speciellt när jag håller på forska om hållbart samhälle fattigdom och så vidare.

Här här låten och vidon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0