it's fun to be happy

Heej bloggen, ja i går var det min dag :) fyllde sexton om man ska vara ärligt känns inte ett dugg yngre. Men roligt var det med alla gratulationer som man fick. Man blir lite förvånad att helt plösligt en dag så säger alla grattis åt en :P. Men jag har underbara vänner, som plus skrev om mig på sina bloggar älskar er det vet ni.
Även fast det var min fördelsedag i går så hände inget specilet det var en vanlig tisdag. Jag red i ridhuset fast då med mina nya ridbyxor som jag fick. DE ÄR ASS SNYGGA älskar dom sitter perfekt hade väntat länge på dom och så satt dom som smäkt. Men jag red i ridhuset tränade program och så. Sedan drog jag hem och jag och mamma åt tårta sedan däckade båda på soffan/sängen. Men det var roligt att prata med alla och jag uppskattar att ni grattade mig TACK.

Till dagens arbete då, vi hade Np Matte mutligt var lite svårt att få fram saker på typ matimatiskt språk men jag tror jag lyckades. Nanda gick jag på promis med, det var as roligt jag joggade lite med henne först som hon tyckte vad kul sen helt plösligt russade jag i väg så Nanda kom lite efter. Men hon fattade gallop så hade vi en liten tävling ass roligt hon är fan som hund älskar den hästen. Hon hade öronen framot och när jag började sakta ner så gjorde hon också det sen när jag stannade så stannade hon direkt. Roligt häst asså, jag sprang där typ vid högdalen såg att andra tittade, undrade säkert varför jag ej satt på, men jag fick en liten träning då också. Man blir ju då inte så tränad när man rider det tycker inte jag i alla fall lite tränar man men mest hjärnjumpa hela tiden.

Har sätt start listan för i helgen blir inte så lång dag mycket skönt.
Nu ska jag plugga matte i 30 minuter sen är det tv och god natt.
Första året med Nanda
Bild från första året med Nanda och jag hoppar för första gången ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0