I know you sometimes feel afraide

Heej bloggen, såg nu att mitt inlägg från i tordags inte hade kommit in. Men i det inlägget skrev jag om min tävling som var i går. Det blev en riktig lång dag åkte hem i från 08.30 och kom hem kl 19.30 så ni kan säkert räkna att det blev en lång dag. I helhet om man tog bort klasserna så var det en jätte bra dag. Nanda kunde stå i transporten två timmar utan att säga ett knyst sedan blev hon trött på oss. Men det var mysigt vi satt och åt och hade det bra, för engångs skull kunde jag gå och kolla på alla andra ekipagen och det känndes fritt.
Älskar verkligen vällingby tävlingarna Nanda är alltid fin på framridningarna och hela platsen är ass bra. Har varit där 4 gånger nu och det har varit bra angaserat varje gång.

Men om man går till klasserna så var det en helt meninglös dag. Nanda var HUR fin som helst på framridningen nästan så att jag ville åka hem då för jag kände mig nöjd med dagen. Men jag var taggad på att tävla. Men när kvinnan blåste i pipan blev jag nervös och blajade i genom hela programet. Var inte alls nöjd blev jätte besviken på mig själv. Det var som allt jag och Nanda hade lärt oss var borta. Eller det vi hade tränat på i veckor fick jag sjuor på men på det vanliga som brukar gå som en klocka var helt konstigt. Hon var ostadig i formen och hon gjorde inte som jag ville. Så var det i LC, vi tänkte tur att jag har en till klass nu jävlar ska det gå bra.

Men det gjorde det inte, Nanda igen var hur fin som helst på framridningen. Men denna gå var jag mer skärpare. I början av programet gick det as bra jag red bra ridvägar och nanda var fin och gick jätte bra. Sedan kom gallopen den började bra får sexa och sjua på fattning och volt sedan när jag går ur volten och ska in i hörnet gör jag ett helt mistag. Jag drar i hennes mun för att hon inte ska sticka i från mig. Såklart lyssnar hon på det men lite för bra. Hon får panik och tvärstannar och slänger sig bakot. Såklart blir det helt fel i mitt huvud efter och det går jätte dåligt. Blev så ledsen och besviken på mig själv efter och börjar stört gråta. Nu idag är jag fortfarnde lite ledsen på det.
Men det handlar om träning, om jag hade fått till allt på slutet så hade utan tvärstoppet hade vi kanske fått en placering. Men nu ska jag åter hemta mig och så är det tävling om två veckor i gen på haningebyggdens.
Prosent:
Riktigt dåliga:
LC: 50. nånting %
LB: 51.nånting %
Här är två suddig vido från framridningen titta vad fin hon är det är precis i början av framridningen, kanske dock inte i avsaktningen. Sedan den andra är från andra framridningen fast bara i skritt. Och man hör min och pappas och mammas prat.






BILDER:


Tävling

Tävling
Tävling


Hare bra//N&M

Kommentarer
Postat av: Emma

Älskar ditt täcke:p Ett riktigt vinnar täcke :P

2010-04-03 @ 22:59:22
Postat av: Moa

Måste bara vinna någon gång, då blir det ett vinnar täcke och då får andvänndas på riktigt. :)

2010-04-03 @ 23:09:48
URL: http://nandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0