snow, snow, it's cold

Lucia från vänster: Ida, Cornelia, Anna, Moa, Emma & jag

Hej bloggen i dag kom det 36 cm snö här hemma det är helt sjukt. Jag har skottat och tagit bort flera meter av snö. Har inte bloggat på hela veckan men jag har inte orkat gå in på datan. I söndags red jag lucia det var mycket roligt och jag tror de andra tyckte det med.
Tåget såg ut så här:
Jag och Nanda - Lucia
Anna och Cilla - tärna
Ida och Pinockio - tärna
Cornelia och buke - tärna
Emma och Herkules - tomtenisse
Moa och Amaretto - tomtenisse
Det blev ett bra tåg alla hästar var lite spända och på tårna för utom Nanda som gick och lunkade på. Nanda hade också mäst glitter och saker på sig :P. Men vi sjöng på vi var väll mer glada än dom vi hälsade på med vi hoppades på att sprida glädje nu till julen :).

Lucia: från vänster, Anna, Moa, Emma & jag


Zara,


Senare i veckan så har det varit lite segt i skolan nu när betygen är sätta så kan vi inte påvärka så mycket. Nanda har blivit skodd och Sara har ridit. Red i ridhuset i går men gick inge bra hon var stel och konstig.
Hon står i morgon men blir ridhuset på lördag.
I onsdags var skolan i gamla stan/söder vi skulle först ha stadsvandring på södermalm sedan fick vi göra vad vi ville i några timmar. Jag Elin och Frida åkte till TC och tittade på en massa skor och på kläder på min älsklings affär ZARA. Jag hittade ett par snygga skor och en skit snygg jacka som jag vill ha men vill mäst ha jackan.
Men vi gick runt och tittade, det känns roligt för de man önskar sig nu kanske man får på julafon :P Det ända som var jobbigt på onsdagen var att vid slussen var det sjukt blåsigt och kalt inte mysigt.
I dag har dagen varit skön jag hade hästarna i morse, gick promenad och sedan tog jag ut hästarna för att det var så dåligt väder så fick de komma in i gen vid 10 men 2 timmar fick de vara ute och ta lite luft. I skolan hade åttorna julshow känndes kostigt att titta på det när man stod där föra året, det var också den sista julshowen vi har i kunskap.

Bilder fårn Zara
Moa Elin och FridaJackan jag vill ha :P


För att få lite jul stämning här är en låt till er :) Vidon är kontig men låten är bra.

Hare bra // N&M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0