have you made your promises for 2010?

heej bloggen ett tag sen jag skrev men, men. Har nu ridit kandar kursen i tre dagar och i måndags hade jag lektion för Sara, hon har tålamod kan man säga.
Nanda går då mycket fint, men jag lär mig så mycket hela tiden så jag tänker inte på det gamla men Sara repeterar och jag lyssnar, i bland känns det som vi går tillbacka men vi kommer ändå någon stans med det.
Kandar kurser har varit mycket rolig fick en stor häst på 172, lite större än Nanda som är 144,5. Men han var helt underbar du kunde göra allt möjligt han kunde korta sig hur mycket som helst och han kunde öka han kunde pasage allt möjligt som sakt det var en häst med inget stopp för inlärning. Han var känslig och sammarbetsvillig. Jag älskade att sitta på honom, han var en utmaning som hade mycket go i sig. Han tycket mycket om gallop och laddade mycket men det gjorde det bara roligare. Synd att han är en ridskolhäst skulle nästan villa äga han själv. Men nu är kursen slut och det är tråkigt men ska rida på ridskolan på dressyr kurs i vår hoppas jag får honom då. 
Lucifer  ägs av Vendelsö RidskolaLucifer hästen på kandar kursen

Nyår nu då, i morgon är det firandet för ett nytt år och det ska jag fira med mina kompisar Bella och Fanny.
På dagen ska jag åka med mina föreldrar till Edvan Andresson växthus det är en tradition vi alltid har gjort och det brukar vara hyfsat kul. Det är gryma växter och typ som länder man går in i :P.
Ska väll rida Nanda på morgonen och sedan ska vi åka. 
Men har ni tänkt på löften och målen ni ska ha för nästa år. Har själv försökt tänka ut något speciellt och har kommit på bara en små saker som kan bli bra.
Fanny och Moa SingstarFanny och Jag på julavslutningen

Löften:
I Skolan ska jag bli bäst (försöka) jag ska försöka få så bra betyg som möjligt för att komma in på STRÖMSHOLM ;) 

Jag ska sluta titta så mycket på tv. I bland tror jag att jag kan tablårerna utan till :P

Jag ska bli nogranare med mina saker, putsa en gång i veckan innan träning. Har faktis fått en liten utskälning av min tränare och mamma att jag inte sköter mina saker :S:P

Jag ska börja spara pengar. Vill ha en ny mobil och kommer säkert inte få det av mamma och pappa än i allafall.

Målen:

Mitt tävlingsresultat ska bli bättre. helst över 60 %

Få 280 p i skolan.


Det jag vill ska hända:

Komma in på strömsholm!
 Så att nu om ett år så har jag redan gått en termin på strömsholm


Som ni kanske ser har jag inte så många mål kan säkert komma på en massa men det är bara långsiktiga mer för framtiden. Men som ni kanske också ser kommer nu mitt år bli mycket plugg har Strömsholm på min hjärna 24/7 och det är det jag hälst vill. Att bli bättre i ridningen är alltid ett mål för mig men inte ett som jag just på peckar detta år. Men tävlingsresutatet är ett mål jag vill slå och jag tror inte det är så svårt, jag och Nanda måste bara kämpa och bli ett team.


SÅ OM JAG INTE SKRIVER I MORGON HAPPY NEW YEAR!!!
Ta vara på den lilla tiden nu vi har på 2009, and welcome the new year 2010
HARE BRA
Fanny :)
Foto: Fanny en av dem jag ska va med i morgon. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0