Broken Hearts

Heej bloggen, dagen har varit bra. Jag sov till kl 10 sedan vid 11 drog jag och Malin till botkyrka och tittade på allsvenskan, våran klubb var med. Vi tittade en från våran klubb den ena missade vi och den andra hann vi inte. Men det var roligt se lite dressyr. Fast i dressyr på lägre nivåer tycker jag det är roligare att titta på framridningen där ser man verkligen hästen, hur den är. Efter det drog vi snabbt till runsten och tittade på ponny SM i hoppning. Var skit kul, de var en kille som var typ 8 år han var skit liten men hoppade 120 cm, jävlar sa jag bara. Jag och Malin tyckte det var as kul att se honom hoppa. Det var roligt att se lite ponny hoppning det är höga hinder och ryttarna driver ponnysarna skit mycket, så tempot är mycket högt plus att de ska över hinderna. De förvånar mig inte när de river för man ser hur fel de kommer vissa. Men ponnysarna är så jävla snälla och flyger över hinderna. Det var mycket ponnyridning tyckte jag. men vi såg inte d ponnysarna så det kanske är bättre ridning där men på de minsta JÄVLAR :D. utsäkta mitt spåk!
Hade med mig kameran så fotade en massa på båda tävlingarna.

I dag red jag också, hade hackamoret red i ridhuset och de funkade as bra. Nanda var jätte fin, från början fattade hon inte alls vad hon skulle göra och jag fattade heller inte. Men efter 5 minuter viste jag hur jag skulle rida och Nanda var jätte fin. Blev jätte nöjd, duktiga ponny. Nanda gick i låg form och hade frächt tempo. Det behövdes mycket drivning för att man inte kunde dra i munnen längre, plus att jag ville inte ta i henne så mycket heller. Så jag drev på och då funkade det såklart.
I morgon ska jag hoppa, Malin skulle hjälpa mig lite hon sa att hon kunde fota också, blir mycket kul. I morgon ska jag också till botkyrka i gen för att titta på medelsvår tävlingarna.

Bilder från i dag

Dressyr:


PEPPE, från österhaninge ridsällskap
PEPPE, från österhaninge ridsällskap
PEPPE, från österhaninge ridsällskap


Från Hoppningen











blev många bilder och det blir fler i morgon :D, hare bra/N&M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0