24/7

Hej bloggen i dag har jag inte gjort så mycket eller jag var på fm och kollade på mobiler, vi fick med oss hem en mobil tre nya sim kort, fast ingen mobil till mig :(. Jag har i alla fall nytt nummer nu de är jätt enkelt har redan lärt mig det. Jag vill ha så gärna en iphone men dom fanns inte så vi kanske ska köpa en på blocket, vi får se.

Jag red Nanda i morse red bara ut och skrittade för att jag red cavaletti i går på högdalen. Nanda var JÄTTE pig då menar ja JÄTTE, lite eller mycket jobbigt pig. Men hon klarade övningarna hyfsat vi hade som mardröms övingar, den ena var 8 bommar på en volt du skulle komma i trav göra halt precis innan sedan skritt över mitt i ska du trava sedan skritta några steg och sen trav. På Nanda är det mycket svårt för man måste ha så mycket drivingar i halter och avsakningar anars går hon över tygeln och för att hon var så taggad så var det svårt att hitta det. Den andra övningen var tre bommar på en volt där du skulle ha två travsteg i mellan som man sen gjorde till gallopbommar, Nanda tog ett travsteg i mellan och jag då red med bara stora hästar så fort gick det, men blev bättre där sen. Gallopen var jag mest nöjd över tre bommar på volt förut har varit jätte svårt för henne men hon la sig rätt och det gick jätte bra. Sista övningen var på långsidan tre upphöjda bommar som du skulle galopera över, först när jag vände upp mot dom sprang Nanda i väg och hoppade alla bommarna hon tyckte det var as kul, mamma blev förvånad hur glad hon var, så jag fick träna på ha henne lugn och fick till det i båda varven och blev mycket nöjd.

Sumering av lektionen så gick det inte så bra men My som jag inte har ridit för förut var jätte gullig och bra. Mamma och Malin tyckte det såg jätte bra ut men jag hade inte den känslan, men det får vi snabbt tillbaka i morgon är det träning för Sara och på lördag cavaletti för my igen.

Nanda och moa tävling
Bild: Nanda och Moa tävling i våras sundby

Hare bra/N&M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0