Clear round

Heej hur mår ni?
I dag har det hänt en massa i morse var det som vanligt jag red för Sara och det gick supper Nanda gick som en klocka dock ej i gallopen men något måste ju vara fel :P Sedan på efter middagen var det TÄVLING många kanske tycker det är konstigt att man rider på morgonen typ fyra timmar innan start det tyckte jag också från början men Nanda var mycket finnare på tävlingen än vad hon brukar vara jag är så stolt över henne. Framridningen var faktis rolig jag red bara fram en kvart för att hon måste ju ha någon energi till programet men Sara ville att jag skulle gallopera av henne eller så att hon inte skulle hota som hon brukar göra nu förtiden när jag galloperar. Men Jag galloperade på och så tänkte jag att jag ökar lite jag gasade på och tjohej jag måste ha lagt till spöt på rumpan eller nått Nanda gjorde värsta back uten eller känndes så Frida och Vickan som var med mig blev chockade och börja ass flabba jag typ förstog ingenting. Men det var framridningen Nanda var då mycket fräch och glad. Sen kom vi till själva tävlingen Nanda och jag fick vänta ett bra tag så jag tror hon blev lite kall men innan så gick hon licka fint och på pogramet med. Nanda var mycket duktig jag tror inte jag har ridit så här bra någon gång hon var snäll gick på tygen hella tiden förutom halterna och avsaktningarna men det är alltid så min tränare har också svårt med dom. Men Nanda var jätte fin fick ett avbrott i gallopen men det bryr jag mig inte om. Jag var nöjd men inte med resultatet.
55.51% Det stod att Nanda inte hade en bra form och så men ja dommare är dommare vad ska jag göra jag fick rosett för det var en clear round. Men nu är jag redo för om en månad ska jag i väg på min tredje ute tävling hoppas Nanda går licka fint så och jag får bättre resultat.

I morgon ska jag operera mig so wish me luck.

Hare bra/N&M

Bilder från dagen.


N&M tävling 13 september 09N&M tävling 13 september 09Frida tävling 13 september 09N&M tävling 13 september 09


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0