shut it down

heej bloggen, i dag är första dagen på mitt sommar lov känns konstigt. Jag trodde jag skulle till skolan i dag men så var det inte :D. Fick sovmorgon mamma tog hästen i morse tack!  vet inte riktigt vad jag ska göra nu men ska städa lite i mitt rum. Skulle vilja sola men det är mörkt på himlen :( men på torsdag kan jag steka för då ska det bli 25 grader.

Igår hade jag och Mailn markarbete vi hade ett hinder på 50 - 65 cm. Bommarna i gallop gick inte alls bra men i trav funkade det Nanda ville bara spring i väg lite men fick till det :). Lilla hindret var as kul att hoppa, det som är nytt med Nanda nu förtiden är att hon laddar och gärna sticker lite på hindrerna. Jag är inte alls van men det förut var det jag som gick på. Så i går när hon sticker jag går på så blev det litet missförstånd Nanda kom i sån fart så hon kunde inte veta när hon skulle hoppa så vi flög åt sidan. Annars hoppade hon jätte fint byte galopp också. Duktig ponny!

I dag ska jag rida i ridhuset tror jag, Sara rider i morgon så jag behöver se om Nanda är fin i dag. Ska ju nu börja rida på bettlös för att nanda ska bli bättre i munnen sedan med bettet men nu rider jag med bettet och då försöker jag rida på mycket eftergifter. Nästan som om hon går på långa tyglar hela tiden men i form. Det har fatis funkat jätte bra hoppas Sara tycker det med.

Här är en bild av min gamla klass 6:3 7:3 8:3 9:3
min gamla klass

Om ni undrar varför jag ser konstig ut är det för jag bölar :)
Hare bra/N&M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0