I could not believe it.

Heej bloggen dagen har varit bra har varit på tävling idag också men bara på en var i botkyrka och tittade på medlesvår dressyr. Det var roligt att se vissa är skit fina och har steg och allt men vissa ser inte så bra ut men gör allt bra. Jag och Malin åkte ditt, de var en som vi ville se specillt hon heter Lena, det gick bra för henne men precis utanför placering tror jag.
Hade såklart med mig kameran fotade inte lika mycket men lite i alla fall.
Här är bilder från i dag







Den bruna hästen vann och den svarta är Lenas häst.

Till ridningen då,
Jag hade lite hoppning i ridhuset Malin hjälpte mig vi hade en komenation som hete femfeman eller heter så för stora hästar. Älskade den serien, den gav mig självförtronde och jag ville nästan bara hoppa högre och högre men, tänkte på Nanda så det blev inte så mycket.
Men Nanda var jätte duktig hade betet i dag och man märkte att hon var fin från hackamoret så jag ska fråga min tränare om jag kan få rida mer på de, för nanda sökte sig bara jag tog i tygen och hon var rund. För att hon var så rund och fin fick jag en bra gallop en bra hopp gallop. Nanda tyckte det var kul vissa gånger stack hon lite, malin och jag garvade lite åt det. Var lite Masala still ;D, fast på en lite lugnare sätt. Men Nanda sög verkligen och jag fick jätte fina skutt.
Hoppade 80 cm på serien började på 65 70 men sen höjde vi, testade några enstaka hinder så jag inte fastnar på serier, började på 70 men höjde sen till 80 och Nanda tog det jätte fint. Min hoppstill var bra också. Alla de som känner mig ´längre bak i tiden vet hur min still brukar se ut, Dressyr stilen brukar vi kalla den. Det menas att jag hade loddräta stillen helt rak över hinderna fast jag kastade tyglarna så eftergift fick dom. I början av träningen hade jag den stilen men Mailn sa till så då ändrade jag den.
Pappa fotade och filmade eller han fick till ett foto, vidorna är inte fixade än så ni får hoppbilden.
Nanda Moa hoppning
Hare bra /N&M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0