dressage course

Heej bloggen, ja jag har inte skrivit på länge men tänkte skriva i fredags när jag SKULLE! vara ledig från stallet. Men kl halv 5 ringer mamma och säger att det är översvämning i stallet. Jag tänkte först jaha men det kan inte vara allvarligt men jag gick ner och då var det 2 cm till 7 cm i hela stallet. En rör hade gått sönder nu när det blev varmt så det hade bra sprutat. Alla boxar var fyllda av vattet. Vi var tvungna att vara 6 st för att få det någolunda tort.
I går då red jag cavaletti det gick supper nanda var jätte duktig. Hon lyfte bakbenen mycket bra och hon blev lite bättre på gallopen. Jag hade 5 bommar frammen en som jag andvände till att gallopera på volt sen fyra bommar på långsidan som det fanns två socker bitar på dem i mitten. På slutet av passet så ställde vi upp ett litet hinder som var 50 cm hon hoppade fint över.

I dag då red jag lektion för Sara. Gick bättre än förra gången Nanda lyssnade mer och jag fick tränna på att sitta och ha händerna på rätt ställe och ta i den formen. Nanda gick mycket bättre då och var mer stadig i formen. Vi tränade på gallopen och Sara var nöjd att jag inte attackera när jag fattade. Min läxa var händerna.
Nu ska jag i väg på dressyr kurs ska bara äta först. Ska rida berberini.
Hingst, Tip Top( Någon gång ska jag rida så bra :P)
Hare bra/N&M

Kommentarer
Postat av: N

Frågestund pågår nu i bloggen, fråga allt som intresserar dig. Alla blir länkade, bästa frågan får en animationslänk på bloggen. Så fråga på! :)

2010-01-18 @ 21:39:42
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0