Nanda

Har inte haft någon riktig information om Nanda även fast bloggen är typ 2 år gamal :)


NANDA
Moder: Ciranka - s
fader: prins Alfred
Morfar: Cranleigh Arden Shadow NPA
Farfar: Prins Abdullah Nomar Vh

Nanda är 70% arabisk fullblod de 30% är new forest.
Nanda är i mankhöjd 144,5.
Hon är framavlad till hopp ponny men blev inte det, Nanda har bott i Holland, Tyskland och svergie på två ställen ett någonstans i Norland och sedan hos mig. Vi har köpt henne från skara av Rikard Tagesson.

Vi är mycket nöjda med Nanda hon är en perfekt ponny för mig lite liten är det sämsta. Hon är inte den dyraste finnaste och hon kan inte direkt gå högt i dressyr eller hoppning. Men vi ser henne som en lärohäst, vi lär oss åka överalt vi har fått problem på problem men vi har lärt oss vad man ska göra när det händer. Hon är en läromästare fast ändå inte.

I ridning är Nanda stell men börjar bli mjukare som sakt där när jag köpte henne kunde jag inte rida henne på tygen ny kan jag nästan göra det i varje steg det tog en tid men nu är det bra men har mycket att lära. Nanda har i grunden mycket finna gångarter som kommer fram i bland.

Kroppen:
Nanda har ett arabisk fullblods huvud eller man ser när hos spänner sig. Hon är rödbrun och har en bruten bläs. En vit strumpa. Nanda har new forest kropp men inte ben och svans. Lyfter den inte så högt som en Arab men hon har det ofta lite upplyft. Hennes man och svans är svart och är helt rakt inte en ända lock kommer i dom. Hon har små hovar. Och hon är lättfödd alltså mycket tjock på sommaren :P.


Kommentarer
Postat av: Moa

Vilken söt häst :D Gillar uppsynen.

~Moa

2009-11-07 @ 20:03:09
URL: http://moastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0