N & M

  Hej,
Veckan som har gått har varit riktigt upp och ner men slutade mycket bra.
I onsdags så fick vi besked att vi kanske måste flytta från stallet. För att de ska fixa ett ärende men vi vill ha det så jag kanske inte behöver flytta men man vet inte just nu ligger vi på en skörd tråd som kan gå av vilken minut som helst. Jag har inte velat skriva något i bloggen om det här men nu finns nyheten eller ärendet på ridsport så nu kan jag väll skriva som det. För det här beskedet har jag varit ledsen och allt har varit jobbigt. Nanda har inte heller gått bra hon har vägrat gå och så. Men den här helgen blev bra och det var tack vare en bok.


Boken, Ja i fredags efter nästan grått inslag i skolan så åkte jag och I till stan. Först träffade vi mamma och jag fick pengar för att köpa maskara sen drog vi till stan. Jag hade snackat med I om att köa framför Akademibokhandeln på torsdag men nu behövs inte det, men jag ville vet hur många som kom in och så, för vi kanske var tvungna att vara där 4 på morgonen om det skulle komma in så få. Men efter att jag hade köpt maskaran hade jag 150 kr kvar och I massor hon tänkte köpa ett par skor men ändrade sig i sekunden. När vi stod i kassan och skulle betala så såg I en tjej som hade boken I typ skrek och fråga var den lång. vi sprang dit och tog en varsin. Men när jag hade betalt frågade jag när den kom in och hon i kassan blev ass sur för att det var ett misstag och de skulle ta bort böckerna nu så vi tog våra och sprang. Sedan gick vi till Sandys i glädje hopp hela vägen och satte oss och börja läsa ass mysigt. Sedan åkte vi till yogan och gjorde ett mycket bra pass. 

Igår var det möte med Stallgänget på Österäng och det gick bra vi byte namn och så. Efter red vi ut ja A N & E Nanda, Cilla, Blackie & Zantiago. Men vi skulle ha en filmkväll men det blev bara jag E, A'S lilla syster och hon men det var mysigt.

Idag red jag på morgonen och vi tog av gummisnodden och nu får jag träna utan =D äntligen. Men jag tror att vi gjorde det för att tävlingen och jag ska vara tränat till det. S är skit rolig ridlärare och jag gillar henne as mycket det är fan kul att träna Nanda nu för att det blir bara bättre och bättre men nu får vi hoppas att vi får stanna kvar i stallet annars måste jag ha en stallplats till 15 maj =S.

Nu sitter jag och håller på med kursen har prov på fredag vill egentligen läsa boken men skolan måste gå i första hand. Men det känns som om jag plågas för att jag bara vill läsa men jag vill få bra betyg och då måste jag kämpa bort plågan.
" Säkert läser klart den i natt " men säg ingenting =P
HARE BRA BAJSBAJS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0