N & M

Heej.
Jag vet jag vet, har inte skrivit men har licksom inte orkat.
Det har hänt lite saker,
Jag har anmällt mig till en cleerround tävling på Nanda.
Jag har hittat ett ridläger jag vill på nästa sommar.
Jag hoppade i dag som jag inte gjort på flera veckor efter S lektionen.
A ringde mig men jag var sjuk =O.
det kanske blir en dressyr tränings tävling med några i stallet.

I dag var en stressig dag på morgonen åkte jag I och hennes pappa på hund utställning med Wilma I hund.
Wilma var duktig och kom 1 i bästa valptik tror jag. I var nervös men klarade det galant.
Asså när man är på hundutställning vill man bara ha hund, idag kom jag på vad namnet hette till den jag har letat efter i år. Jag har frågat och frågat men alla har sakt det långa ordet nova scotia duck tolling retriever tror dom att man ska komma i håg det eller, men det förkortas med Tollare. så jag blev jätte glad har läst om rasen i dag och hela familjen tycker det är en skit fin hund och jag tycker den skulle passa mig.
Jag vill ju ha en pig glad hund som vill gå ut på långa promenader och kunna rida med mig på ridturer.
Jag vill också ha en hund att kämpa med att licksom träna.



Ridningen på nanda i dag gick jätte bra jag hoppade och F hjälpte mig hon hoppade också lite.
Jag hoppade väll för att att jag ska vara med på en hopptävling snart och jag känner att vi måste blir bätre jag och nanda.
Men hon var skit duktig hon hoppade mjukt över och var mycket lydig hon hoppade av när jag ville eller när jag gav efter.
Det jag måste bli bra på är att fatta när vi ska hoppa av och så måste jag vara duktig på vilken galopp hon har för hon kan gärna vilja springa i väg om man har fel galopp.
I morgon är det söndag och det är dressyra skiit kul nu måste jag vissa att nanda kan galopera och att hon inte ska hänga i mig men jag tror det kommer gå bra i trosdags gick hon jätte fint och när hon hängde så sa jag till det funkade.


Bilder för förmiddagen och en tollare.





BILDER FRÅN RIDNINGEN.


Sista bilden är hon jätte trött.
Jag är inte så snygg på mina hoppbilder så ni vet =).
F blev filmad men har inte fixat det än.



(Bilderna på tollarna är från Lönnlövets kännel. bilderna får inte användas till någon stallet.se typ)
Om vi ska köpa en tollare är det där i från jag vill köpa dom värkar mycket seriösa och vet vad dom håller på med.

HARE BRA BAJSBAJS
Ps. I om du ser det här ta bilderna och skicka till din kännel uppfödare som hon sa älskar dig =)ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0