N & M




Hej ja lever inget hände =).
Som ni vet så var jag och pappa uppe vid långsjön och åkte skridskor pappa hade riktiga långfärd men mina dög dom med. Det var riktigt mysigt fast varje gång det lätt i isen som det gjorde mycket så blev jag rädd, fast inget hände vi åkte hella sjön rund och lite så det var en härlig känsla när jag kopplade bort själva läskig heten men det känndes som att åka på vattnet och det var mysigt. Mamma red Nanda och hon var jätte duktig vi har också fixat med S hon ska säkert rida i morgon och på tisdag. Men en sak som jag kom på i dag är att det är nyår på onsdag jag har inga kläder så jag måste in till stan och så och fortfarande har jag inte pratat med I som om du ser det här ring mig. menmen tillbacka till dagen i gen Nanda var mycket duktig och Mamma var glad. Hela den här kvällen slut har jag läst i kyra ''dressyr med kyra'' heter den det är den nya boken mamma fick i julklapp av mig och det är skit bra, hon skirver mycket om hur man ska rida hästen och så.
Det är ju så i ridning att man kan aldrig sluta lära sig samma är det ju med alla sporter man kan ju alltid bli bättre och på senare år har jag utväxlat så himla mycket att jag inte märker det själv det är verkligen så att helt plösligt så går hästen rätt men för mig har jag nästan inte stannt och tänkt hur det har varit det tänkte jag på i dag när mamma red att vad bra ändå jag blivit nu menar jag ej att bara för jag såg mamma så kände jag det, men när jag såg mamma rida så viste jag vad hon skulle göra för att det skulle gå bra vilka knappar hon skulle trycka på och då kände jag vad bra jag känner min häst. det var en rolig känsla men jag vet att det är mer än 100000 saker jag ska lära mig och i ridning eller det jag har varit med om är att om du klarar en skänkelvikning med stora hjlper galant är det inte att bara stanna där och inte göra med utan då ska det vara minde hjälper och minde hjälper och mer tvärning bätre form på hästen jag rakare men det är som steg men man stannar alldrig vid dem så länge utan när det är klart går jag till nästa och nästa + att stegen tar aldrig slut.

Jag tog bilder från dagen.



Hare bra bajsbajs







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0